Herr Marcel L’Herbier was one of the most important French silent pioneers of his time and he is highly considered by this German count due to his avant-garde spirit and whose oeuvre maintains its merits even today.
“Rose-France” is a very good example of those qualities and Herr L’Herbier's skills because this time he put together in a remarkable way, avant-garde technique and romanticism.
Even for a German count who doesn’t have heart in the long haired sense ( the aristocracy only use that muscle due to its useful functionality ) was moved by the tormented love story depicted in the film: A young lady accepts a rose from an anonymous hand, a fact that arouses the anger of her fiancée, a man tormented by jealousy and his experience in the recent great war. He knows there is no rose without a thorn and, obsessed by this fact, he later will discover that his beloved wrote a book sometime ago, an oeuvre that included poems in what it seems to be a declaration of love for another man).
As this German count said before, the most astonishing aspect of this film is the combination of different techniques in order to elaborate a story of romanticism, a film of “amour fou” full of beautiful images including art symbolisms and classic pictorial reminiscences; not in vain Herr L’Herbier belong to the “Impressionists”, a French club or “societé” that included important names as Herr Gance or Herr Epstein. This is not to overlook the war echoes of the oeuvre, so important to contrast the naked truth against idealized dreams.
Probably the most transgressive, original and even “provocateur” aspect depicted in the film is its implicit patriotism entwined with love matters; a risky subject because in hands of an inexperienced director the final result could turn into a ridiculous demagogic film but thanks Gott and in spite of the fact that “Rose-France” was one of the first films directed by Herr L’Herbier, he clearly knew what he wanted to achieve and expressed it accordingly.
And now, if you'll allow me, I must temporarily take my leave because this German Count must go yell to his gardener.
Herr Graf Ferdinand Von Galitzien
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Herr Marcel L’Herbier fue uno de los directores franceses más importantes de la primera época silente y altamente considerado por éste conde germánico por su espíritu vanguardista, méritos éstos que todavía se pueden apreciar en su obra a pesar del tiempo transcurrido.
“Rose-France” es un perfecto ejemplo de las habilidades y cualidades de Herr L’Herbier, combinando esta vez y en este filme de una forma ciertamente admirable, técnicas vanguardistas y clásico romanticismo.
Incluso para un conde germánico que carece de corazón en el más puro término melenudo ( la aristocracia solamente da importancia a dicho músculo por su útil funcionalidad ) se conmovió con la tormentosa historia de amor reflejada en el filme y que comienza cuando una joven acepta una rosa de una mano desconocida, un hecho éste que no agradará a su prometido, un hombre atormentado por los celos y su reciente experiencia traumática durante la gran guerra; conocedor de que no hay rosa sin espinas y continuamente obsesionado con la procedencia de dicha rosa, más tarde descubrirá que su amada también escribió un libro hace ya cierto tiempo, una obra en la cual se incluyen poemas en lo que se le antoja ser toda una declaración de amor por otro hombre.
Como éste conde germánico comentó recientemente, el más sorprendente aspecto de éste filme es la combinación de diferentes técnicas para poder desarrollar una historia repleta de romanticismo, un filme de “amour fou” con bellas imagines y reminiscencias pictóricas, además de simbolismos artísticos, pues por algo Herr L’Herbier perteneció al selecto club de los “Impresionistas”, “societé” en la cual también figuraban nombres tan importantes como Herr Gance o Herr Epstein.
Igualmente hay que tener en cuenta los ecos de guerra que se aprecian en el filme y que tan importantes son para así contrastar la cruda realidad y los sueños idealizados de la obra.
Probablemente el aspecto más transgresivo, original e incluso “provocateur” del filme sea su implícito patriotismo entrelazado éste con asuntos amorosos, peligrosa cuestión ésta en manos de un inexperto director pues podría tener como resultado final una ridícula y panfletaria obra, pero gracias a Gott y a pesar de que “Rose-France” fue uno de los primeros filme dirigidos por Herr L’Herbier, ya por entonces el director afrancesado sabía muy bien lo que quería y cómo lograrlo artísticamente.
Y ahora si me lo permiten les tengo que dejar momentáneamente, pues este Conde germánico tiene que darle unos gritos a su jardinero.
Herr Graf Ferdinand Von Galitzien
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3 Kommentare:
Dear Ferdinand....Thank you for another selection of a very interesting silent movie. For me this is the joy of Silent Films that there is still so many treasures to be discovered and end exployed
That's the most important subject for this German Count, mein lieber Herr Cat, to discover and share those not well-known silent films with the silent film fans around the world ( longhaired ones included ).
Herr Graf Ferdinand Von Galitzien
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