“Il Quadro Di Osvaldo Mars” is a very interesting and remarkable film directed by Herr Guido Brignone, an Italian director with a long and extensive career. The star is Dame Mercedes Brignone, an Italian diva of the early days; that is to say, one of those actresses with a hieratic glance and a special likeness for black veils.
The film depicts the story of the Countess of San Giusto, an idle woman (standard for aristocrats, even the Italian ones ) who likes to celebrate soirées at home. She is, however, not happy at being used as the model for a portrait of Salome made by the artist Osvaldo Mars . Evil rumors in aristocratic Italian circles whisper the Countess has had an affair with Herr Mars but she not actually met him personally. Distressed at this rumor, the Countess decides to pay a visit to Herr Mars who later will be found dead and our heroine is subsequently accused of his murder.
The film is a mixture of early “giallo” ( Italian police film genre ) and melodrama ( the quintessential Italian film genre of those early days ) that develops the story in a very remarkable way. This German count was impressed with the film continuity, excellent and very modern, and which includes such technical aspects as camera tricks, animated scenes, flashbacks ( many of them, probably repetitive at the end of the story when the murder mystery is being solved ) and close-ups that emphasize and dramatize the story “in crescendo”. There's also a final twist.
The set design is also remarkable ( not to mention the evocative external shots ) and Herr Anchise Brizzi's cinematography includes delicate “chiaroscuro” shots which go well with the mystery. The different atmospheres depicted in the film are achieved, on the whole, very well by Herr Brignone. It's an excellent oeuvre with great artistic interest and highly superior to many Italian film productions of those early days.
And now, if you'll allow me, I must temporarily take my leave because this German Count must be portrayed as a Prussian on horseback.
Herr Graf Ferdinand Von Galitzien
-/-
“Il Quadro Di Osvaldo Mars” es un destacable e interesantísimo filme dirigido por Herr Guido Brignone, director italiano éste poseedor de una extensa carrera cinematográfica; siendo la estrella de dicha obra, Dame Mercedes Brignone, una de esas divas italianas de tiempos pasados, esto es, una de esas actrices de mirada hierática y con cierta predilección por los velos negros.
El filme narra la historia de la condesa de San Giusto, un señorita ociosa ( algo habitual entre los aristócratas, incluso los italianos ) que gusta celebrar “soirées” en su mansión y la cual últimamente no está nada contenta con el hecho de haber sido usada como modelo para un lienzo del artista Osvaldo Mars, en el cual ha sido retratada como Salomé; malvados rumores comienzan a circular por esos círculos aristocráticos italianos, comentando que la condesa ha tenido un “affaire” con Herr Mars, aunque nuestra heroína no ha tenido el placer de conocerlo personalmente; para acallar tan malvados rumores, la condesa decide visitar a Herr Mars; cuando posteriormente es encontrado muerto el pintor, nuestra heroína se convierte en la principal sospechosa de dicho asesinato.
El filme es una mezcla de primitivo “giallo” ( género policial italiano ) y melodrama ( paradigmático género italiano de esos tiempos pioneros silentes ) en el cual la intrigante historia se va desarrollando de una forma ciertamente destacable; este conde germánico quedó impresionado con la excelente y moderna continuidad de la obra, en la cual se incluyen tan interesantes aspectos técnicos como trucos de cámara, escenas animadas, “flashbacks” ( muchos de ellos, probablemente, demasiados repetitivos hacia el final de la obra, cuando se esclarece el misterioso asesinato ) y primeros planos que enfatizan y dramatizan una historia que se va desarrollando “in crescendo”, además de poseer el filme una sorpresa final.
Los decorados del filmes son igualmente excepcionales ( sin olvidarse de los evocadores escenarios exteriores ) además del delicado “chiaroscuro”( perfecto para los variados ambientes y misteriosos escenarios del filme ) de la fotografía a cargo de Herr Anchise Brizzi, consiguiendo finalmente, Herr Brignone y en su conjunto, una excelente obra de gran interés artístico y superior a muchas de las producciones pioneras silentes italianas de la época.
Y ahora si me permiten les tengo que dejar momentáneamente, pues este Conde germánico tiene que ser retratado como Prusiano a caballo.
Herr Graf Ferdinand Von Galitzien
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen