Mittwoch, März 01, 2006
"La Revue Des Revues" (1927) By Joe Francys
This German Count has always boasted of, besides his dissipated and idle life, how transgressive the cinema pioneers could be when they took bold risks and that those talkies you liked so much are not original at all in comparison with the silent films. Here is a great example, “La Revue Des Revues,” a perfect illustration of your grandfathers’ boldness because this film is a silent… musical.
Obviously, such directors ignored the customary rules and recognized no barriers to their art.
It's a simple story: a dressmaker becomes a Parisian music-hall star when she wins a bizarre contest, a kind of “Cinderella” reinterpretation in which the organizers are trying to find a girl with France’s smallest feet (MEIN GOTT!!!... another incredible transgression and now with one of the most popular classic stories! We will not, however, take the time here to discuss aristocratic fetishism). This flimsy premise provides a perfect excuse to display a kind of collection of the greatest musical numbers being done duringthat year at the most important and emblematic Parisian theatres as the “Moulin Rouge”, the “Folies Bergere” or the “Palace”. These musical sequences are beautifully coloured in a film restoration sponsored by “ARTE”. We see, among “Art Decó” lavish settings, acrobats and many chorus-girls who wear magnificent and impossible motley and feather dresses. Standing out from all the others is the famous Josephine Baker who stars in two musical numbers.
Alas though, there are too many musical numbers which makes the film slow and overlong. The director does not seem totally in control and the performances are lifeless.
And now, if you'll allow me, I must temporarily take my leave because this German Count is remembering his early life and wants to dance a Charleston.
Herr Graf Ferdinand Von Galitzien
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Este Conde germánico siempre se ha jactado, además de su vida disipada y ociosa, del carácter trasgresor, aventurero y atrevido de los pioneros del cine, para demostrarles con hechos veraces, que esos filmes hablados que ustedes gustan tanto, no son nada originales en comparación con los silentes, aquí tienen un excelente ejemplo, pues “La Revue Des Revues” es una gran muestra de osadía por parte de sus abuelos, pues se trata de un filme musical… silente.
¡Esto sí que es romper normas establecidas, no conocer barreras artísticas ni límites preestablecidos!.
Con un simple historia, una costurera consigue ser estrella del music-hall parisino, al ganar un bizarro concurso sobre la reinterpretación de “Cenicienta” en donde se buscaba la chica con los pies más pequeños de Francia ( MEIN GOTT!!... ¡más transgresiones y ahora hacia los cuentos clásicos! ( por no hablar de fetichismo aristocrático ) ), el filme tiene como perfecta y única excusa, ser un catálogo de los grandes números musicales celebrados durante el año de producción del filme en teatros tan emblemáticos de la capital francesa como el “Moulin Rouge”, el “Folies Bergere” o el “Palace”, secuencias musicales bellamente coloreadas y recuperadas en la restauración del filme auspiciado por “ARTE”, en el cual, entre suntuosos decorados “Art Decó”, números de acróbatas y vedettes variadas con trajes imposibles de plumas multicolores, destaca especialmente la célebre Josephine Baker que en el filme interpreta dos números musicales.
El filme, resulta excesivo y cansino ante tanto número musical sin orden aparente, pesando también negativamente en el filme una historia mínima interpretada por actores poco inspirados.
Y ahora si me lo permiten les dejo momentáneamente, pues este Conde germánico al rememorar tiempos de juventud tiene ganas de bailar un charlestón.
Herr Graf Ferdinand Von Galitzien
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