Mittwoch, April 12, 2006
"Den Flyvende Cirkus" (1912) By Alfred Lind
As this German Count mentioned some time ago, the circus show and all that is around it, was often a setting in the silent cinema, probably because at that time the people could still find at the circus the chance to be astonished, bewildered and surprised. They would see the most incredible and bizarre acts played by people with an amazing capacity to perform the most impossible challenges. And of course let us not forget those small travelling circuses that specialized in showing the strangest creatures of the world: the strong man, the tattooed woman, fortune-tellers, various deformed humans beings or even( in the past century) that most odd and unique of creatures: a decent aristocrat.
The silent cinema -at the time a kind of indoor circus itself-found the many incredible and curious stories of circus life provided perfect vehicles for expressive melodramas concerning jealousy, vengeance, or depraved unrequited loves.
The early Danish film” Den Flyvende Cirkus”, directed by Herr Alfred Lind, has all those circus characteristics ( it must be noted that this film was produced by the Danish Scandinavian-Russian Trading Company that often had a circus background in their movies ). It tells the story of a high-wire artist who is in love with the mayor's daughter; Thanks to his talents, he saves the life of his beloved in a fire but when he wants to marry her, the mayor firmly rejects such a foolish idea. A poor acrobat as a son-in law? Never! Now if the artist were to be a wealthy man, that would show he's a man of principles,ja wöhl!. But those lovers will have another obstacle to their impossible love: Damen Ula, the circus snake charmer who opposes the relationship because she herself loves passionately the high-wire artist.
Damen Ula is the most remarkable character in this film and one that this German Count loves especially because she is the perfect example of those temperamental and strong women of the early silent movies,: She is a remorseless gypsy and besides her snake she also has a uniformed monkey, treats her assistant badly, smokes compulsively and even has a whip that she uses on every appropriate occasion… ah!... a “Negrish” character years before Damen Pola herself.
And now, if you'll allow me, I must temporarily take my leave because thisGerman Count has a rendezvous with the bearded woman.
Herr Graf Ferdinand Von Galitzien
-/-
Cómo este Conde germánico mencionó hace cierto tiempo, el espectáculo del circo y todo lo que rodea a éste, ha sido un escenario especial para el cine mudo, pues en aquella época la gente podía encontrar en el circo la oportunidad de ser asombrado, desconcertado, sorprendido; allí se podían contemplar los números más increíbles y bizarros ejecutados por personas con una increíble capacidad para realizar los desafíos más imposibles y por supuesto sin olvidar esos circos ambulantes con espectáculos en donde se podían contemplar las más extrañas criaturas del mundo: el hombre forzudo, la mujer tatuada, los adivinadores de cartas, además de variados y deformes seres, incluso ( aconteció durante el siglo pasado ) la más extraña y única de las criaturas: un aristócrata decente.
El cine mudo, por entonces una especie de circo en si mismo, encontró en las historias curiosas e increíbles de la vida circense, el perfecto vehículo para mostrar melodramas sobre celos, venganzas o depravados amores no correspondidos.
El filme danés “Den Flyvende Cirkus”, dirigido por Herr Alfred Lind, reúne todas esas características ( hay que destacar que el filme fue producido por la “Danish Scandinavian-Russian Trading Company”, compañía que habitualmente producía filmes con tramas circenses en sus historias ).
En dicho filme se narra la historia de un funambulista que se enamora de la hija del alcalde; gracias a su talento en el alambre, salva la vida de su amada durante un incendio pero cuando pretende casarse con ella, el alcalde rotundamente se opone a tan alocada idea; ¿un acróbata pobre como yerno?... ¡jamás!... de todas formas si el artista se convierte en un hombre rico, entonces ello mostraría que es un hombre de fuertes principios, ja wöhl!; pero esos amantes tendrán otro obstáculo en su amor imposible: Damen Ula, la encantadora de serpientes del circo, que se opone también tajantemente a dicha relación porque ella ama apasionadamente al funambulista.
Damen Ula es el personaje más destacable de este filme y que éste Conde germánico ama especialmente, pues es el perfecto ejemplo de esas mujeres temperamentales tan características de los filmes pioneros silentes: una gitana sin remordimientos que además de poseer una serpiente también tiene un mono uniformado, trata a su asistente despóticamente, fuma compulsivamente e incluso tiene un látigo que usa en las ocasiones más apropiadas… ¡ah!... un personaje “à la Negrish”, años antes de la aparición de Damen Pola en persona.
Y ahora si me lo permiten les tengo que dejar momentáneamente, pues este Conde germánico tiene una cita con la mujer barbuda.
Herr Graf Ferdinand Von Galitzien
Abonnieren
Kommentare zum Post (Atom)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen